Wednesday, April 20, 2011

Ya Allah, slow n steady plzz

Ya Allah, hamba Mu yang ni memang tengah belajar banyak benda dalam pembinaan. Aku thanks a lot padaMu. Namun janganlah Kau naikkan diriku terlalu cepat. Kerana aku masih muda dan mentah. Kementahanku ini tidak cukup lagi untuk naik dan berjaya. Kang tak pasal2 gedebuk aku jatuh ke bawah kang, aku gak susah, aku pun takut~~~. Aku tidak mampu menanggungnya kang. Aku juga takut menimbulkan cemburu dan iri hati ramai pihak kalau naik cepat2 ni. Lagi satu, gelojoh kan tak bagus. Engkau kan tau ape yang Kau dah rancang untuk aku. Aku mintak, bagilah aku sebanyak ilmu yang boleh. Sebanyak nikmat yang halal yang boleh. Sebanyak rezeki yang halal yang boleh. Namun jangan tanggungjawab yang terlalu banyak. Aku takut nanti aku jugak rugi tak dapat jumpe Kau sebab aku menyelewengkan tanggungjawab aku. Tolong.. kan Kau Maha Pemurah dan Maha Penyayang. :-)

1 comment: