Saturday, April 16, 2011

Kene Marah Ngan Sub Kont.

bukan kene marah teruk2 la. tapi dia tinggikan suara masa kat kedai makan. memang bukan tempat yang sesuai kene tinggikan suara. tapi aku tau dia macam mane so aku kool je la.

Ceritanya bermula camni. dia dah janji sama dato (bos beso aku) yang dia akan siapkan bahagian dewan projek aku dalam minggu depan. So dato aku dah happy. tapi bile aku rujuk roof truss punye drawing, baru aku perasan yang sebenarnye dia kene buat satu lagi beams kat kawasan dewan tu yang untuk tanggung roof truss.

So dia pun cakap dia dah memungkiri janji untuk siapkan dewan tu dalam masa 5 hari seperti yang dijanjikan.

So aku ade dua cara. be honest dengan dato dengan apa yang terjadi dengan put all the blame on me, dengan menyatakan aku tak perasan yang ada satu beams jadi dua lapis. atau buat tak tau je, cakap je ngn dato dewan tu dah siap cuma tunggu roof truss je lagi utk letak connection dia pada beams lapisan kedua tersebut. So all the blame akan pergi pada roof truss punye orang.

Dalam Pembinaan memang ada banyak orang yang terlibat. stakat ni aku suka put the blame on me. but i need supportive boss to do that. in this case, sometimes aku kene balun dengan pengakuan yang aku buat pada bos aku. so aku terpaksa rela untuk put blame on others.

No comments:

Post a Comment