Saturday, December 17, 2011

Orang Duk site

Duk site memang challenging.. best gak bg aku.. cuma satu je aku pinta.. tolong la jgn salahkan aku kat site bile keje tu patut org opis yg buat.. lepas tu tolong la paham.. bukan senang nk control org kat site nih.. ade je bende yg dah dipesan.. bende yg dah disuruh.. tak dibuat sampai sudah.. dan duit kene laju.. claim kalau org site buat kene la bayar cepat.. kalau tak hampeh la jadinye..

tips kali ni adalah kertas, gam salotip, dengan pen marker..

tiga bende ni kene ade kat site dan kene dipengang oleh seorang orang site sentiasa.. sebab pesan mulut tak boleh sebenarnye kat site.. memang tak laku memang tak efektif.. so lebih baik ambil sekeping kertas.. tampal kat dinding ke.. pintu ke.. pesanan atau kesilapan yg berlaku yang perlu diperbaiki.. malah bende yg tertinggal pun..

contohnye.. "di sini akan dipasang wallpaper.. tak perlu di cat".. "di sini akan dipasang akustik wall, tak perlu dicat,socket elektrik, suis, dan sign keluar perlu dipasang selepas pemasangan akustik wall".. "cat basah.. jangan pegang".. "bendul di sini salah dibuat, tolong rujuk lukisan kembali"

macam ni lebih efektif.. setakat pengalaman aku.. bende yg ditampal di dinding ini tidak akan dibuang orang kalau ada tempat tanda tangan dan letter head...

cuma kelemahan di sini.. kalau ada lawatan oleh client... kantoi la setiap bende yang berlaku dan kesalahan di site.. so.. orang kat site kene pandai2 la nk sorok bende yang ada kesalahan kat site..

No comments:

Post a Comment