Sunday, November 6, 2011

jumpe syaitan dalam St Francis in Assisi

aku tak tau gambar ni kat mane.. assisi tu kat mane dunia aku tak tau..
aku tau gambar ni dah lame.. dalam zaman renaissance dulu.. lame la..
tapi derang baru nak nampak ade muke syaitan kat dalam gmbr "suci" derang..

nampak tak korang kat awan dia? profile syaitan bertanduk hitam..

tapi yang menariknye.. berape ramai org tgk gambar ni? malah dah beribu tahun dah.. dah berjuta mata-mata kaum kristian tgk gambar ni.. camne boleh miss gambar syaitan kat dalam lukisan tu?

so.. kalau orang cakap kat aku kat site nanti
"camne ko boleh tak nampak lukisan arkitek ni patutnye buat camni/camtu/gitu/ gini"

aku boleh jawap la
"sedangkan lukisan kat St Francis in Assisi dah beribu tahun ditgk oleh berjuta orang seluruh dunia pun baru sekarang derang jumpe ade muke syaitan tanduk hitam dalam lukisan tu"

Chanteek punye pancung...

No comments:

Post a Comment